Program inovačného vzdelávania bude zameraný na poskytovanie podporných opatrení pre základné a stredné školy a vedieť používať v praxi Katalóg podporných opatrení. Vysvetlíme ako relevantne pracovať s dokumentami školskej inklúzie. Zároveň budú oboznámený účastníci aj vytváraním školského podporného tímu na školách.
Vzdelávanie bude prebiehať prezenčnou formou, v slovenskom jazyku, v neverejnej skupine.
Dátum prvého modulu:
prvý týždeň decembra 2024. Miesto konania: Základná škola, Rozmarínová 1, Komárno
Program „Tréneri v škole“ je inovatívny program zameraný na integráciu športových trénerov do školského prostredia. Program je založený na prepojení športov, ktoré sa v pravidelnej rotácií na štandardných hodinách Telesnej a športovej výchovy (1. stupeň ZŠ) vykonávajú s deťmi pestrou pohybovou činnosťou. Program tým vytvára vzťah k pohybovej aktivite a žiak získava základné pohybové návyky v jednotlivých športoch. Dôležitý princíp programu je, že dieťa netlačí do konkrétneho športu, práve naopak, chceme aby si dieťa vybralo šport, ktorý sa mu najviac páči. Na hodinách Telesnej a športovej výchovy je naším cieľom rozhýbať všetky deti hravou formou. Kladieme dôraz na spoluprácu s učiteľmi a učiteľkami a zapájame ich, čo najviac do samotných hier, či cvičení. Program zabezpečuje pravidelné interné vzdelávanie, ktoré je kľúčom k udržaniu kvality a náboja v práci s deťmi. Celý program je v spolupráci s odborníkmi z akademickej obce, trénermi, psychológom a zakladateľmi českého programu Tréneri ve škole.
Viac info tu: https://www.trenerivskole.sk/%C5%A1kolenie
Program vzdelávania je zameraný na podporu školských kolektívov pri tvorbe ich školských vzdelávacích programov v súlade s novým štátnym vzdelávacím programom pre základné vzdelávanie. Program je zameraný na tvorbu školského vzdelávacieho programu s porozumením jednotlivých súčastí ŠVP a jeho nových prvkov podporujúcich komplexné zmeny vo vzdelávaní. Jedným z kľúčových javov, ktorý bude vo vzdelávaní podporovaný je vnímanie toho, že školský program je živý dokument, ktorý reflektuje identifikované potreby učiacich sa konkrétnej školy a prejavuje sa v ňom vízia zahŕňajúca špecifické stratégie výučby a hodnotenia vo vzťahu k formulovaným cieľom. Súčasťou programu je scitlivovanie PZ a OZ na vzťah medzi stanovenými cieľmi a prostriedkami výučby, čo tiež podporuje vnímanie ŠkVP ako nástroja na zvyšovanie kvality vzdelávania v danej škole. Program sa realizuje ako vzdelávanie celého školského kolektívu, spravidla by účasť na vzdelávaní nemala poklesnúť pod 40% pedagogických a odborných zamestnancov školy a zastúpenie by mali mať učitelia všetkých vzdelávacích oblastí. Vzdelávanie podporuje spoluprácu v škole tým, že predpokladá riešenie zadaných dištančných úloh v tímoch. Lektori programu poskytujú vzdelávanie v prezenčných častiach programu a súčasne sú súčinní počas konzultácií pri riešení zadaných dištančných úloh pre tímy.